Розвиваємо посидючість у дитини

Написала:  
Представленно в рубриці: Ростемо граючись

Розвиваємо посидючість у дитини

Дитина ні хвилини не сидить на місці та не дає спокою всім оточуючим. Вітаємо! Ви – батько активної дитини. Безумовно, в активності дитини немає нічого поганого – дитина росте, розвивається і пізнає світ з потроєною енергією, проте до школи потрібно встигнути розвинути в ній посидючість. Посидючості дитині потрібна рівно настільки, щоб вона змогла спокійно вписатися у процес навчання, і щоб навчання надалі приносило якщо не радість, то задоволення.

Головні помічники і зразки для наслідування – це ми з вами – батьки. Так от, щоб зрозуміти, як правильно розвивати увагу і посидючість, потрібно знати етапи психологічного розвитку дитини і особливості занять з ним у цей період. Адже очевидно, що урок для дитини в 1,5 роки і для дитини в 4 роки повинен бути побудований зовсім по-різному.

Основа основ розвитку посидючості

Дозволю запропонувати вам кілька правил для розвитку посидючості у дитини:

1. Всьому основа Інтерес. У будь-якому віці. Механізм розвитку посидючості будується так: Інтерес – Увага – Посидючість.

2. Ідіть за дитиною, дайте їй свободу, нехай сама вирішить, скільки часу готова витратити на те чи інше запропоноване заняття. Тобто від вас повинна виходити ідея гри, а малюк вирішить, чи цікаво йому в даний момент грати.

Приклад: моя дочка в 1,8 року захопилася пальчиковими іграми, показує будинок з долоньок і кукукає з нього. У нас є набір пальчикових ігор, які вона проробляє з задоволенням – вони у неї добре виходять, поступово намагаюся запропонувати нову цікаву вправу. Спочатку дивиться, іноді пробує повторити, якщо не виходить, каже мені «Все,» і кидає це заняття. Після декількох повторень в різні заняття нової потішки, поступово до неї звикає, і починає добре зображати. Швидкість визначає дитина, я лише підказую.

Як ви розумієте, що чим більше вправ ми розучили, тим довше наше заняття. Хоча є переваги, улюблені і нелюбимі забавлянки.

3. Звідки брати заняття з дитиною? Актуально дивитися по віку, які вміння дитина освоює в даний момент. Заняття повинні бути різнобічними. Наприклад, спортивні, музичні, на мову, на дрібну моторику, рольові ігри, допомога мамі по господарству, взаємодія з іншими дітьми.

4. Не все відразу. Якщо вам сподобалася гра, а дитина відмовився грати в неї, то просто запропонуйте її пізніше – ще не час.

Пальчикові ігри я почала ще в 1,1 рік, тільки от дитина не оцінила. Повернулися ми до цієї теми тільки в 1,8 року і їй сподобалося.

5. Прийміть і зрозумійте, що є заняття, які дитина так і не полюбить. Не всім дано стати музикантами або художниками. Моя дочка не любить малювати олівцями, наприклад.

6. Заняття повинно відповідати віку і розвитку дитини. Як би вам не було приємно похвалитися перед іншими мамами, що ваша дитина почала говорити (співати, танцювати) раніше всіх, але у кожної дитини свій ритм розвитку. Одні краще розвинені фізично, інші творчо, треті розумово. Звичайно, ми говоримо не про явні відхиленнях у розвитку, а про нормальну середньостатистичну дитину.

Ось які етапи розвитку дитини дошкільного віку приводить Марія Монтессорі:

Від народження і все життя – розвиток мови

Від народження до 3 – сенсорний розвиток, тактильні відчуття

Від народження до 1,5 – пізнання навколишнього світу через рух

Від 1,5 до 3 – розвиток усного мовлення

Від 1,5 до 4 – розвиток мускульної координації

Від 2 до 4 – турбота про порядок в оточенні і обов’язки

Від 2 до 6 – музичний розвиток

Від 2,5 до 6 – витонченість почуттів

Від 2,5 до 6 – розвиток соціальних манер

Від 3 до 6 – сприйняття впливу дорослих

Від 3,5 до 4,5 – письмо

Від 4 до 4,5 – розвиток тактильного відчуття

Від 4,5 до 5,5 – читання

7. Придбайте меблі для занять з дитиною. Як приємно буде дитині сидіти за столиком і стільчиком відповідного для неї розміру. Це може бути додатковим фактором для посидючості.

8. Колектив в допомогу. Покличте в гості подругу чи друга вашої дитини одного з нею віку (чим молодша дитина, тим точніше повинен збігатися їх вік). Проведіть заняття для них обох. Іноді діти не хочуть щось робити тільки разом з дорослим, однак погоджуються робити за компанію з іншими дітьми.

Ходіть на розвиваючі заняття. Там вам не доведеться перейматися про те, чим зайнятися з дитиною. І колектив ровесників вам буде забезпечений.

9. Тривалість занять залежить від віку дитини.

Дитина може висидіти на тиждень:

1,5 – 3 роки – 10 занять по 8-10 хвилин (одне заняття вранці, одне заняття ввечері)

4 роки (четвертий рік життя) – 11 занять не більше 15 хвилин

5 років (п’ятий рік життя) – 12 занять не більше 20 хвилин

6 років (шостий рік життя) – 15 занять не більше 25 хвилин

7 років (сьомий рік життя) – 17 занять не більше 30 хвилин.

У середині заняття роблять фізкультхвилинки на не менше, аніж 10 хвилин.

Звертаю вашу увагу, що кількість занять максимально допустима. Менше можна, більше не можна. Не перевантажуйте нервову систему дитини.

Звичайно, у кожної дитини є своя сутність і ви ніколи не зробите дитину спокійною, якщо їй цього не дала природа, проте скоригувати поведінку і розвинути в ній посидючість вам цілком під силу.

Сподіваюся, вам допоможе наша стаття!  Удачі!

Коментарі

Повідомте нам, що ви думаєте ...
ну і, якщо ви хочете щоб Ваш коментар був з аватаром, перейдіть за посиланням щоб отримати Аватар!

Ви маєте Увійти в систему щоб залишити коментар.